مهندس فرجی : 09380777108
نهال برتر
خرید نهال ازگیل ژاپنی از کاشت تا برداشت + تخفیف ۹۰%

معرفی کامل نهال ازگیل ژاپنی

ازگیل ژاپنی یکی از گونه‌های درختانی است که در این سال‌ها محبوبیت خاصی در بین باغداران و علاقه‌مندان به گل و گیاه در سراسر دنیا پیدا کرده ‌است. نهال ازگیل ژاپنی با مشخصات خاص خود، چه در آپارتمان و چه در فضاهای باز، می‌تواند چشم‌نواز باغ یا فضای سبز شما باشد. برگ‌های اذگیل ژاپنی به رنگ‌های متنوع و قشنگی تغییر می‌دهند و در طول سال به نمای باغ یا فضای سبز شما زیبایی می‌بخشد.

در مورد درخت ازگیل ژاپنی

این درخت به نام علمی “Pyrus pyrifolia” شناخته می‌شود و بومی کشور ژاپن است. در فصول گرم سال رشد خوبی دارد و برگ‌هایی سبز و گرد دارد که در فصل پاییز به رنگ‌های زرد و قرمز تغییر می‌کند.  در ارتفاع بیش از ۱۲ متر و عرض ۶ تا ۸ متر نیز انتشار می‌یابد و عمر طولانی دارد.

زمان کاشت ازگیل ژاپنی

زمان مناسب برای کاشت نهال ازگیل ژاپنی ماه‌های اردیبهشت و خرداد می‌باشد. در این ماه‌ها به دلیل افزایش دما و بالا بردن فعالیت جوانه‌زنی، نهال‌ها بهتر می‌توانند رشد کنند. زمانی که برای کاشت این نوع نهال انتخاب می‌شود، باید رعایت کنیم که حتما خاک انتخابی باید خاکی باشد که به راحتی آب را رها کند و آبیاری با فاصله‌های مناسب انجام شود.

ازگیل ژاپنی

فاصله کاشت ازگیل ژاپنی

برای کاشت چندین نهال ازگیل ژاپنی در یک فضای مشخص، باید بین هر نهال به میزان کافی فضا وجود داشته باشد تا در آینده درختان فرصت کافی برای رشد داشته باشند. به طور کلی بهتر است بین هر دو درخت ازگیل حداقل ۳ تا ۴ متر فاصله باشد. این فاصله کافی است تا درختان امکان دریافت نور خورشید و تهویه مناسب را داشته باشند و دچار ازدحام و رقابت برای منابع نشوند.

درآمد درخت ازگیل ژاپنی

یکی از نمونه ها درختان جنبه دکوراتیو است که به علت داشتن منظره بی نظیر و همچنین موارد استفاده ای فراوان، محبوبیت چشمگیری را در میان گیاهان منازل به خود اختصاص داده است. این درختان زیبا و جذاب اصالت خود را به کشور زیبای ژاپن می بخشند و اکثراً در فضاهای گیاهان داخلی و حتی باغچه های کوچک منزل کاشته می شوند.

مناطق مناسب برای کاشت ازگیل ژاپنی

درخت ازگیل ژاپنی در مناطقی با آب و هوای خنک تا معتدل (به خصوص در مناطق با زمستان طولانی و مرطوب) به خوبی می روید. این درخت احتیاج به مقدار زیادی نور خورشید دارد، اما در برابر تابش نور مستقیم خورشید حساس است. بنابراین، محل مناسب برای کاشت آن فضایی است که در آن نور خورشید به صورت پراکنده وارد شود.

خرید نهال ازگیل ژاپنی

نهال ازگیل ژاپنی چگونه اکثیر میشود؟

اکثیر درخت ازگیل ژاپنی معمولاً با روش پیوند انجام می شود ولی نوع های مختلفی از آن که به صورت ژنوتایپی همبستگی دارند خیلی خوب با بذر کاشته می شود. توجه داشته باشید که اکثیر با بذر ممکن است برخی ویژگی های منحصر به فرد گیاه مادر را منتقل نکند. در صورت پیوند، تکه های گیاه را در زمین کاشته و سپس آن را پشتیبانی می کنند تا ریشه دهد. در صورتی که با بذر اکثیر می شود، ابتدا باید بذر را در خاک مرطوب کاشته و آن را در فضایی با دمای مناسب نگهداری کرد.

نهال های این سری زیبا می توانند با روش هایی مانند پیوند یا کاشت بذر پرورش یابند. نهال ها به خاک با رطوبت مناسب، غنی از مواد آلی و خنک نیاز دارند. آبیاری منظم ولی کم حجم از عوامل موثر بر رشد سریع و بهینه نهال های این گونه است.

در مورد میزبان آبیاری ازگیل ژاپنی

آبیاری درختچه‌های ازگیل ژاپنی معمولاً بر اساس شرایط آب و هوایی، خاک و رطوبت مورد نیاز برای رشد مناسب آنها انجام می‌شود. برای این کار می‌بایست درختچه را به صورت منظم و در فواصل مشخص آبیاری نماییم. به این ترتیب که در فصل تابستان، وقتی دمای هوا بالا است، می‌توان هفته‌ای ۳ تا ۴ بار آبیاری کرد ولی در فصل زمستان، که دمای هوا نسبتاً پایین‌تر است، فقط هفته‌ای ۱ تا ۲ بار آبیاری کافیست. توجه داشته باشید که برای آبیاری ازگیل ژاپنی باید از آبی که دارای مواد معدنی مناسب و دارای PH بین ۵٫۵ تا ۶٫۵ است، استفاده کرد.

میزان بار ازگیل ژاپنی

میزان بار ازگیل ژاپنی

درخت ازگیل ژاپنی در حالت طبیعی و به دور از هرگونه تنش‌های محیطی، از سن ۳ تا ۵ سالگی شروع به رشد می‌کند و در سن ۵ تا ۷ سالگی اولین بار میوه‌های خود را تولید می‌کند. در شرایط مناسب، درخت ازگیل ژاپنی می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم میوه در هر فصل میوه‌دهی تولید کند. البته این مقدار بستگی به اندازه، سن و سلامتی درخت دارد، اما برخی از این درختان می‌توانند به هر مقدار بیشتری از این برسند.

ارسال نظر جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد سردبیر